loading...
آموزش نصب مکینتاش و دانلود برنامه های مکینتاش ( هکینتاش )
مهدی بازدید : 433 دوشنبه 11 بهمن 1389 نظرات (0)

overview bucket new features دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۱٫ مولتی تاچ گسچرز یا حرکات لمسی با چند انگشت

۷۵ درصد از فروش کامپیوتر‌های اپل را لپ‌تاپ‌ها که دارای trackpad لمسی هستند تشکلیل می‌دهند .و به همین دلیل در OS X Lion توجه کامل به حرکات مولتی‌تاچ شده است .ضمن اینکه این ژستورهای لمسی در سیستم‌عامل دسکتاپ مشابهاتی با دیوایس‌های iOS دارند.

Untitled دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۲٫ تمام صفحه‌ی بودن برنامه‌ها

اگرچه توسعه دهندگان همیشه قادر به ساخت برنامه‌های فول اسکرین بودند اما این کار و درست انجام دادن آن کمی سخت می‌باشد. اپل یک قابلیت مخصوص به لیون اضافه کرده که به راحتی هر اپ را فول اسکرین خواهد کرد . این قابلیت خبر از اهمیت بازار لپ‌تاپ‌های با صفحه کوچک برای اپل می‌دهد.

fullscreen screen1 دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۳٫ Mission Control

بعد از قابلیت فول‌اسکرین اپ٬ قابلیتی نیاز است که بتوان به برنامه‌های باز و درحال اجرا ٬ سریع و بدون دردسر دسترسی پیدا کرد. برای این مورد هم اپل قابلیت میشن کنترل را معرفی کرده که باعث می‌شود بهترین نوع سویچ٬ dragging and dropping و استفاده از تمام فضای صفحه را برای اپ‌ها داشته باشیم.

gestures missioncontrol screen دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۴٫ مک اپ‌استور

مک اپ‌استور یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. اپل قابلیت‌هایی جدید مثل in-app purchase ٬ دادن notification برای آپدیت اپ‌ها به کاربر و گزینه‌ی دلتا آپدیت برای بالا نرفتن حجم دانلود‌های یک برنامه در لیون اضافه کرده است. امیدواریم این مورد هم در اپ‌استور iOS هم اضافه شود icon biggrin دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

appstore screen1 دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۵٫ لانچ‌پد یا جعبه‌شروع

راهی جدید برای اجرا کردن اپ‌ها. بنظر قابلیت فول اسکرین٬ کارایی dock را کمتر کرده و اپل درحال تجربه ساختن یک راه آسان برای استفاده از ژستورها یا حرکات لمسی برای آوردن لیست برنامه‌ها بروی صفحه می‌باشد که تقریبا مشابه لیست اپ‌ها در آیفون است.

whatsnew launchpad screen دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۶٫ Resume یا بهتره بگیم Resume an App

توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند از این قابلیت جدید در لیون که اوتوماتیک حالت فعلی اپلیکیشن‌ها را ذخیره می‌کند خوشحال باشند. با Resume در لایون٬ شما هنگامی که یک اپ را دوباره باز می‌کنید از همانجایی که در استفاده‌ی قبلی بسته شده بود برای شما ازسر گرفته می‌شود با همان مکان‌های ویندوزها٬ تنظیمات انجام شده داده ها٬‌ داکیومنت‌ها و … . حتی بعد از ریبوت هم این قابلیت کار می‌کند!

whatsnew resume screen دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۷٫ ذخیره اوتوماتیک

شاید برای شما اتفاق افتاده که در حال کار کردن روی یک document باشید و یادتان برود بعد از پایان کار آن را Save کنید. لیون با قابلیت AutoSave اسناد شما را بدون اینکه شما کاری انجام بدهید اوتوماتیک ذخیره می‌کند .البته این قابلیت برای هر داکیومنتی که شما خواسته باشید فعال یا غیر فعال می‌شود.

whatsnew autosave screen دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۸٫ Versions

بدلیل اینکه لیون داکیومنت‌های شما را مرتبا auto save می‌کند ٬ این امکان که تمام ورژن‌های قبلی از داکیومنت شما موجود باشد تعبیه شده است. شما می‌توانید در ورژن‌های قبلی از فایل خود بچرخید و هر کدام را خواستید مثل یک بکاپ رستور کنید.

۹٫ AirDrop

این یک راه ساده برای اشتراک فایل‌ها در یک شبکه‌ی محلی می‌باشد. ایر دراپ بصورت خودکار مک‌های اطراف شما را شناسایی می‌کند و به شما در یک انتقال امن با permission های مشخص شده و تایید از طرف مک مقصد کمک می‌کند. این قابلیت auto discover و auto set up می‌باشد و خودش تمام کارها را انجام خواهد داد. یکی از مشکلات کاربران عمومن مبتدی در ویندوز همین اشتراک فایل است که حالا در مک خیلی راحت و آسان شده است.

0222 دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

۱۰٫ Mail

آخرین مورد هم آپدیت برنامه Mail روی مک است که بسیار شبیه اپ میل در آی‌پد شده است. از قابلیت‌های جالب اپلیکیشن میل جدید می‌توان به حالت conversation شدن ایمیل‌ها اشاره کرد مانند جیمیل (البت با سبک اپل)٬ بهتر شدن عملکرد Search و پیدا کردن یک ایمیل و همچنین ۲ ستونه شدن مثل ایمیل در آی‌پد (فولدرها سمت چپ٬ محتوا سمت راست).

mail screen2 دانلود سیستم عامل مکینتاش لایون Mac OSX Lion v10.7.2

بررسی تمامی ویژگی‌ها در سایت رسمی اپل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام. بیشتر برنامه های موجود در وبلاگ از سایت های زیر برداشته شده : "وطن دانلود دات کام" "مک دی ال دات کام" اما آموزش های قرار داده شده بیشترش تجربه خودمه .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 1,601
  • بازدید کلی : 96,098
  • کدهای اختصاصی